Labımız kapsamında yürütülen çeşitli çalışmaların bulguları, Gelişim Psikolojisi alanında en seçkin kongrelerden biri olan SRCD 2021'de sunuldu.


COVID-19 Pandemi Sırasında Akademik İlgiyi Etkileyen Anne ile İlgili Faktörler: Bir Yol Analizi

Ezgi Aydoğdu1, Sibel Kazak Berument1, Aysun Doğan2, Başak Şahin-Acar1 & Deniz Tahiroğlu3

1Orta Doğu Teknik Üniversitesi, 2Ege Üniversitesi, 3Boğaziçi Üniversitesi

 

Çalışmanın amacı Covid-19 pandemisine bağlı olarak annenin yaşadığı yakınını kaybetme stresi, Covid-19 endişesi ve bu dönemdeki evdeki kaos ortamının annenin stresi, endişesi ve depresyonu üzerindeki etkisini ve bu etkinin çocukların algıladığı anne performans baskısı ve psikolojik kontrole nasıl etki ettiği incelenmiştir. Algılanan ebeveynlik davranışlarının ve pandemi sırasındaki online eğitimde karşılaşılan zorlukların çocukların akademik ilgisine etkisini anlamak çalışmanın asıl amacıdır. Çalışmaya 3. Sınıftan 11. Sınıfa kadar 350 öğrenci ve anneleri katılmıştır.

Çalışmanın sonucunu göre Covid-19 tecrübeleri ve evdeki kaos ortamı annenin psikolojik sağlığı ile olumsuz bir ilişki göstermiştir. Annenin psikolojik rahatsızlıkları ile de algılanan anne performans baskısı ve psikolojik kontrol davranışları arasında olumlu bir ilişki bulunmuştur. Online eğitimde karşılaşılan zorluklar ile çocukların akademik ilgisi arasında olumsuz bir ilişki görülmüştür. Fakat anne performans baskısı ile akademik ilgi arasında olumlu bir ilişki bulunmuştur. Beklentilerimizin tersine evden uzaktan eğitimde annelerin performans baskısı çocukların akademik ilgilerini arttırmıştır.



Son Güncelleme:
06/05/2021 - 18:06